@truequoteswith

Travel With True: Middelkerke

In de winter naar de zee gaan klinkt misschien gek, maar valt eigenlijk beter mee dan je denkt.
Ik ging met mijn vriend 3-dagen naar Middelkerke begin februari 2022.
Hieronder kan je mijn reisverslag lezen!

Stripfigurenwandeling Middelkerke

Dag 1 – 7/02/2022

Om 16u25 begon onze reis met de trein naar Oostende. Eenmaal in Oostende liepen we naar de McDonald’s, voor een snelle maaltijd. Daarna reisden we verder naar Middelkerke waar we verbleven in C-Hotels de Zeegalm.

C-Hotels de Zeegalm ligt op 5 minuten wandelen van tramhalte Krokodiel. Het is een hotel met verschillende verblijfsmogelijkheden: studio’s, huisjes en kamers voor tweepersonen. Het is gelegen in een kampeer gebied achter de duinen op 5 minuten wandelen van het strand.

We kozen voor hotel door onze vorige positieve ervaring met het C-Hotels concept in Oostende. De keuze voor dit concept komt vooral door de 24-uur check-in mogelijkheid. Hierdoor kan je kiezen of je heel laat of juist heel vroeg aankomt, maar toch met een vlotte check-in.

De kamer zelf was heel proper en knus, met TV, douche en kasten. Het interieur werd overal in het hotel toegepast. Perfect voor jonge stellen want betalen zonder kredietkaart gaat ook perfect.

C-Hotel De Zeegalm

Dag 2 – 8/02/2022

Wakker worden met de zeelucht is altijd leuk. Op dag 2 stond een stevige wandeling op de planning van 16 km. Maar voor we aan deze wandeling konden beginnen moesten we eerst stevig ontbijten. En dat kon in ons hotel. Het ontbijt was zeer gevarieerd en lekker zoals altijd!

De wandeling van 16 km is een tocht van Caterpillar en striphelden tot kanonnen in de duinen. Deze was volledig bewegwijzerd met knooppunten en je volgde ook een deel van de GR en Kunstwandeling met een vleugje Stripfiguren. Een wandeling die je zeker moet doen als je de belangrijkste bezienswaardigheden uit de buurt van Middelkerke wil hebben gezien.

Doe deze wandeling best in het voorjaar want dan is het museum van het natuurpark de ATLANTIKWALL in Raversyde ook geopend.

Een aanrader is om tijdens jouw wandeling eten mee te nemen. Aangezien zeker in de winter, bijna alles gesloten was. Gelukkig vonden we een lekkere sandwichbar in Raversijde. Ook in de avond was bijna alles gesloten, buiten de Seagull op de zeedijk in Middelkerke. Dit restaurant was de enige optie maar een verrassend goede optie: vriendelijk personeel en heerlijk vers eten.

Wat wij vooral meenemen naar de toekomst is: Ga niet op een dinsdag in de winter naar zee. Het is voor veel restaurants dan sluitingsdag of verlof waardoor je heel lang moet zoeken naar iets dat open is.

Dag 3 – 09/02/2022

Nadat we waren uitgecheckt, en onze valies nog even in het hotel konden achterlaten. Gingen we Westende bezoeken, langs de Rotonde en de kunstwerken van Beaufort. Waarschijnlijk was het de laatste keer dat we de Zeedijk op deze manier zagen want overal waren ze aan het bouwen en werken.

Ons doel op dag 3 was de vuurtoren van Nieuwpoort bezoeken en het plan was: geen lange wandelingen meer vandaag. Dus we namen de tram vanuit Westende tot aan Lombardijse Zeelaan. In de hoop dat we zo naar de vuurtoren konden wandelen. Maar helaas Google Maps stuurde ons langs een militair domein waar rode vlaggen hingen. Dat betekent dat ze daar aan het oefenen zijn.

Daarom besloten we om dan toch terug te wandelen naar Westende, langs de rustige Cosmos Duinen. In de hoop onderweg iets te vinden om te eten. Gelukkig waren er nu wel meer eetplaatsen open, en belandden we in de Bar Du Soleil. Een taverne met zeezicht en huisgemaakte kroketten en wafels, heerlijk.

Dan was het jammer genoeg tijd om terug richting de trein te gaan. We genoten nog even van het zonnetje in de duinen en reisden terug met de tram naar Oostende. In Oostende had ik een reservatie gemaakt bij Cappucino By Rooftop, een restaurant dat samenwerkt met Bongo. En om eerlijk te zijn was dat restaurant het hoogtepunt van heel de reis. Heel erg vriendelijk personeel, grote porties zelfgemaakt eten en drinken op een gezellige locatie. Wat wens je nog meer om je reis af te sluiten?

Bekijk Travel With True & Food With True voor meer! / Check out Travel With True & Food With True for more!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.